Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

26 dagen tot...

maandag, juli 04, 2016

Wel wel wel. Nog tweeënhalve week aan het werk, nog zeker 12 keer naar de sportschool, nog minstens 2 seizoenen van m'n serie en 3 weekenden voordat mijn tijd in Aussie er op zit. Op het moment zit ik de seconden te tellen op mijn werk omdat het erg rustig is. Als dan eindelijk mijn zes maanden bij TAB erop zitten, kan ik nog een week vakantie vieren in Darwin. Daarna vlieg ik e i n d e l i j k door naar Baliiiiii! Whoeeeeeee.

Omdat ik niet zo heel veel tijd over heb in Sydney, is het tijd om nog zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Dit weekend ben ik naar een voorstelling geweest in, jawel: het Sydney Opera House. Het was een prachtig danstheater over de geschiedenis van Aussie. Vooral over een van de ontdekkers Macquerie. Die erom bekend stond dat hij dan misschien 'vredelievend' omging met de originele bewoners van dit land, hij heeft ook veel slechte dingen gedaan. En was lang niet vredelievend tegen elke stam van de Aboriginals. We dronken champagne en genoten na de voorstelling van Sushi met uitzicht op de Harbour Bridge. Ahh this is life! Daarna besloten we nog een borrel te gaan halen in stad. We belandde in een van de underground-bars in Oxford Street. Een hillbilly kroegje waar naast ontiegelijk harde country muziek - enorm lekkere cocktails werden geserveerd. Met namen als: 'the wild west', 'wildeast' en 'midnight at the movies'. 

De volgende dag was het tijd om mijn verjaardagscadeautje zuslief te innen. Een dagje tussen de bomen slingeren als een paar losgeslagen apen. In het prachtige Grose River Adventure Park. De wolk-vrije blauwe lucht en licht windje zorgde voor de perfecte weersomstandigheden om dit te doen. We liepen in ons T-shirtjes rond op deze 'winterse' zondag in Sydney. Daarna aten we onze lunch in de Westfield in Penrtih en vertrokken we weer richting Maroubra.
Toch best handig zo'n auto die je overal heen brengt :)!







You Might Also Like

1 reacties

  1. Hi Marlonneke!
     
    We found you through google, and we really like your blog with all your stories!
     
    Would you be interested in sharing a story with myOZexp?
     
    Our goal is to create a community of bloggers, travellers and expats, future travellers and past explorers in Australia. In our platform anyone can share stories, show beautiful photos, meet other users with unique experiences, exchange information and get inspired for their perfect Australian experience.
     
    I saw your blog and thought that you might be interested in collaborating with us. Would you like to share one of your adventures, life moments, tips or ideas about life in Australia on myOZexp (in your mother tongue and/or English)? We would like to publish a small article with some of your photos. This is a great opportunity to promote your blog and inspire others like you. We will include links to your blog or social profiles on your story.
     
    If you’d like to be part of our community please let me know if you agree, and I will send a guide for your story and some examples.
     
    We created also an Instagram profile (www.instagram.com/myozexp) and every day we share photos of our friends from all corners of this amazing country. Please follow @myozexp and tag your shots #myozexp for the chance to be featured!
     
    Have a great day!
     
    XXX - myOZexp team
    mystory@myozexp.com

    BeantwoordenVerwijderen

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook