Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

VIVID Sydney - A light festival in Martin Place, the Rocks, the Royal Botanical Gardens, the Harbour Bridge and the Opera House

donderdag, juni 09, 2016

Door de storm met regen en harde wind.. Want het is hier hartstikke herfst en het leek dat weekend verdacht veel op Nederland.

Als echte West-Europeanen hield geen weer of wind ons tegen. Aangekleed met een dik pak en een grote paraplu gingen Maxime (mijn Franse huisgenoot) en ik op pad. We namen de bus naar de stad vanaf ons huis; zo'n 40 minuten wegdommelen in een drukke bus. 


Het festival wordt elk jaar in mei en juni georganiseerd en duurt drie weken. Verschillende licht- en muziek-installaties worden neergezet voor het open publiek, al zijn er ook betaalde evenementen. Wij zijn natuurlijk backpackers, dus wij gaan voor de gratis wandelroute. We hebben niks gemist door dit te doen, want alles was prachtig. 

Tijdens een festival wordt er (letterlijk) een ander licht geschenen op plekken die ik ondertussen al een beetje té goed ken. Het heeft wel iets van thuis weg, door het donker door de stad. Terwijl je met natte haren en hoog opgetrokken schouders probeert warm te blijven. Daar had ik toch echt even niet op gerekend toen ik (gister precies 8 maanden geleden alweer) mijn eerste stappen in Australië zette. Later meer hierover..


Na een kleine pauze in het Opera House (waar het verdacht stil was) en paar uur wandelen door de prachtig verlichtte stad, zijn we een hapje gaan eten bij
Ribs & Burgers. Daar warmden we op met een enorme maaltijd en verkregen we weer nieuwe energie om onze barre tocht door de regen te vervolgen.

Ik zal de foto's verder voor zich laten spreken #ILOVESYDNEY














 

You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook