Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

Farmlife in Drummond and a little Melbourne-break

woensdag, juni 15, 2016

Heeeeerlijk lang weekend! Op 13 juni vieren we hier de verjaardag van de (Engelse) Koningin. En in plaats van een groot oranje feest vieren ze dat met een vrije dag. Omdat ik normaal gesproken maar 1 dag in de week vrij heb. Kwam dat mooi uit! Kon ik mooi een weekendje wegwezen uit Sydney. 

J&G nodigden me uit om langs te komen in hun nieuwe stek in Drummond, een plattelandsdorpje op een uur afstand van Melbourne stad. Ze verruilden twee weken geleden hun stulpje en het drukke city-life in Sydney, voor een mooie boerderij en 7 hectare land. Nadat ik zaterdag een halve dag gewerkt had, bracht mijn collega me in een van de campers (lol) naar Kingford Smith Airport in Sydney. Daar vloog ik in een uurtje naar Melbourne. 

Best gek, weer alleen op pad. Ondertussen heb ik alweer bijna 6 maanden een vaste plek in Sydney en ben ik vrijwel altijd omringt door mijn huisgenoten of collega's. Voelt toch wel heerlijk, lekker alleen de weg uitpluizen en weer iets anders zien! Het weer was prachtig toen ik uit Sydney vertrok. Zo'n 19 graden en volop zon. Niet slecht voor wintertijd. Totdat ik voet zette op Tullamarine Airport in Melbourne. Waar de temperatuur maar 10 graden was. En ook fiks daalde, kwam ik snel genoeg achter. Op maandagochtend was het maar liefst -2. 

Zaterdagavond aten we samen en hielp ik J met de was ophangen. Alles binnen voor het haardvuur want buiten droogt het niet. Op zondag hielp ik met het eten geven van de kippen, de haan, de kanaries en het harken van de tuin. Daarna maakte ik samen met J (die Nederlandse familie heeft) poffertjes. Jawel, echte Nederlandse poffertjes met boter en poedersuiker. Daarna hielp ik haar met het voorbereiden van, jawel, SNERT. Echte hollandse kost dus. Winterse temperaturen en traditionele soep net als bij ons. Heeeeeeel bizar. Australië was bedoeld voor bikini's en zonnebrillen toch? Nou, alleen die laatste komt nog af en toe de kast uit. Ik liep mooi met muts, handschoenen en thermosokken rond.

Behalve helpen rond het huis en met het eten (geven). Had ik de tijd om heerlijk rustig mijn boek te lezen op de bank. Met uitzicht op een prachtige boom vol met Rozella's (een soort gekleurde papegaai die daar voorkomt). Tussen de torenhoge rijen verhuisdozen en het niezen door de kat. 

Op maandagochtend had ik een paar uur de tijd om naar de stad te gaan. Ik nam de trein vanaf Malmsbury naar Central. Wat ongeveer een uur duurde. Van de min 2 graden in Drummond, was het een stuk beter te doen met een kleine 10 graden maar vollop zon in de stad. Ik wandelde de hele ochtend door de Botanical Gardens en nam de trein weer terug rond 12 uur. S'avonds namen J en ik de trein terug naar Sydney. Wat dan weer elf uur duurde en voor mijn gevoel nog veeeel langer (met snurkende obesitas naast me en rijen van de deur vandaan).

Natuurlijk schoot ik weer veel plaatjes :)

You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook