Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

The Royal National Park NSW - Wedding Cake Rock

maandag, mei 30, 2016


Weer zo'n zondag: eindelijk, na lange tijd geen uitstapjes gehad te hebben, ben ik zondag weer eens op pad gegaan! Samen met mijn huisgenootjes reden we langs de zuidkust naar Bundeena, waar naast Bonnie Vale, een mooie trek door het Royal National Park van Nieuw Zuid Wales ligt. De autorit was erg vergelijkbaar met het rijden in Tasmanië. Overal slingerende bochten en smalle weggetjes die bergopwaarts gaan. Ben er nu toch wel wat meer aan gewend dan eerst, al blijft het soms best spannend. Zo irriteerde ik me zwaar aan iemand (een Australische nota bene) die zwaar falend voor me bleef rijden en achter mij een complete file veroorzaakte. Zelfs ik als buitenlander ben nog zelfverzekerder op de weg.

s' Ochtends reden eerst we nog even naar TAB om van auto te wisselen (mijne had kuren) en rond 11 uur waren we eindelijk op weg naar het park. Eenmaal geparkeerd in Bundeena konden we aan de wandeltocht beginnen. Het was prachtig weer, zo rond de 22 graden met weinig wind, ideaal om te hiken. Na ongeveer 40 minuten lopen kwamen we bij de eerst klif aan. Ik word soms echt nerveus als mensen te dicht bij het randje staan. Lees vaak genoeg overlijdensberichten in het nieuws, van mensen die met een ongelukkige val om het leven zijn gekomen. Mijn Franse vrienden daarentegen hebben daar echt lak aan en doen lekker wat ze willen. Levert dan wel prachtige plaatjes op..

Ongeveer 20 minuten verder stappen kwamen we aan bij een mooi iconisch punt van het park: the wedding cake rock. Wat eigenlijk een stuk minder bijzonder was dan ik in gedachten had. Een glad afgeschuurde rots maakt een mooi plaatje op foto's omdat het lijkt op een huwelijkstaart, maar omringt door Aziaten en andere toeristen die per se een foto willen maken.. Tja, dat raak ik nu toch wel een beetje zat. Ik geniet veel meer van het lopen en de andere prachtige uitzichten.

Na nog een uur wandelen is het alweer tijd om te vertrekken voor de zonsondergang (in het donker rijden is toch weer een heel ander verhaal hier aan de kust). We besloten een kleine rustpauze te nemen op het strand van Bundeena. Een prachtig gelegen strand met uitzicht op de stad, aan de andere kant van het water, met een eiland in het midden. Omringd door honden die de ren van hun leven hebben op dat strand, aten we onze TimTams en luisterden we vreselijk slechte Franse muziek..

Check het filmpje van dit absurd mooie strand nog even op m'n insta.











You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook