Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

WORKING (not so much holiday) VISA

woensdag, april 20, 2016

Hi iedereen!

Ja, ja, ik weet het... Vandaag eindelijk weer een nieuw stukje op mijn blog!
Toen ik begon een blog te schrijven, zei ik al dat ik het zou 'proberen'. Geen beloftes om waar te maken toch :)?

Ondertussen ben ik alweer 3 maanden (gister precies), aan het werk bij Travellers Autobarn. Daar ben ik de Customer Service Officer, maar ik doe ook sporadisch de reserveringen, speel secretaresse, maak ik wat schoon en rijd ik wat rond in mijn auto. Op mijn Working Holiday visum mag ik officieel 6 maanden bij dezelfde werkgever werken en dit ben ik ook van plan.

Het bedrijf, wat sinds mijn geboortejaar bestaat, heeft vestigingen in Brisbane, Cairns, Darwin, Perth en Melbourne. Natuurlijk is bij de vestiging in Sydney ook het hoofdkantoor geplaatst. Het is een bedrijf wat auto's en campers verhuurd voor een budgetprijs aan voornamelijk backpackers. Mijn taak is om iedereen in Sydney aan hun huurvoertuig te helpen. Dat betekend voor mij dat ik dagelijks nieuwe reizigers ontmoet, soms met uiterst interessante verhalen. 
Klanten zijn klanten, welke niet ver afwijken van de gasten waarmee ik door mijn achtergrond in de horeca uiterst veel ervaring heb. Soms zijn ze tevreden en blij, soms niet. Mijn taak is om ze zo goed mogelijk te helpen en te woord te staan, zodat ze in ieder geval met een glimlach in hun auto wegrijden. Ik zie reizigers met helemaal niets, tot reizigers die hun hele hebben en houden mee hebben genomen. Zo was er eens een ouder echtpaar die van 10 uur s' ochtends tot 3 uur s' middags te tijd namen hun bagage uit te laden. 

Zo ontmoette ik een echtpaar uit Nieuw Zeeland die zelf veel couch-surfers over de vloer hadden in hun boerderij in het zuideiland. Couch-surfen, doen mensen dat nog? Blijkbaar wel dus. Ze nodigden mij uit om ook bij hun te logeren als ik ooit naar Nieuw-Zeeland zou reizen. Welja, misschien komt het nog eens van pas. 

Een paar weken geleden was er een oudere Aussie die met 5 vrienden een camper huurde, om op hun jaarlijkse vissers-trip te gaan. Dat deden ze al 40(!!!!) jaar. Wat een heerlijke traditie. Op oudere leeftijd, een beetje vissen (aan die meer), een beetje kamperen en dat eens per jaar.

Maar voornamelijk ontmoet ik reizigers zoals mijzelf, die voor een langere periode zijn gaan reizen. Het liefst met zo min mogelijk mee, in een voertuig dat ze overal heen brengt zonder dat ze ergens aan vast zitten. Dit was ooit ook mijn plan.. Haha. 

Vooral veel Duitse jongeren komen deze kant op om op avontuur te gaan. Zo had ik laatst een jong stel voor me zitten. Allebei hun studie afgerond op zeer jonge leeftijd, en al een paar jaar aan het werk als zusters (ja, hoe vet). Hun baan op een hold gezet en het vliegtuig gepakt. Het lijkt wel of iedereen van onze leeftijd het liefst ontsnapt aan hun baan (als ze al het geluk hebben een te hebben gevonden na hun studie).

Naast het helpen van de klanten face-to-face, zijn ze me ook gaan trainen om te reserveringen en telefoontjes aan te nemen. We werken hier met een systeem dat over alle klant- en boekingsgegevens beschikt. Omdat ik daar al mee werkte voor mijn pick-ups, was het voor ze makkelijk om mij te trainen in de reserveringen en ik vind het erg leuk! Zit hier goed op mijn plek, de perfecte balans tussen een kantoorbaan en customer service. Contact met de klant, maar ook soms verstoppen achter mijn computertje. Op woensdag pak ik dat op van 5-6 en op zaterdag van 1-6. Zo doe ik toch nog wat ervaring op, op het gebied van Communicatie, maar zie ik niet de muren op me afkomen als ik de rest van de week lekker kan beppen met andere reizigers.

Als ik mijn 6 maanden bij dit bedrijf heb afgemaakt, is het halverwege juli. Ik neem dan twee weken om zelf met een camper van het bedrijf (gratis) rond te gaan reizen. Voordat ik vanaf Sydney naar Bali vlieg. Waar ik, waarschijnlijk met mijn allerbeste vriendje van thuis, 2 weken ga vertoeven. Sorry, moet jullie nog ergens mee jaloers maken toch :)? 

Daarna zal ik op 12 augustus weer op Nederlandse grond landen, na 10 (!!) maanden weg geweest te zijn.

Ik mis jullie!



 





 


 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Zo leuk om te lezen!! En ik hoop dat het snel 12 augustus is ja oke tot dan loveyou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie dit nu pas, haha zo snel als dat de tijd gaat he wijffie! Tot snel :)xxxx

      Verwijderen

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook