Blog over mijn avontuur als jetset-backpacker in Australie

Translate

Solong Sydney

zondag, november 01, 2015

Hey guys!


Na drie weken in het overweldigende en prachtige Sydney te hebben 'gewoond', heb ik nu eindelijk weer wat tijd om te schrijven. Op dit moment zit ik heerlijk verspreid over twee stoelen in het Loka busje. Die mij vanochtend vroeg met 8 anderen ophaalde uit Sydney. En vroeg was het zeker. Want gister hadden we een  beste Halloween party. Een kroegentocht met zo'n 260 man. 4 kroegen, 4 gratis drankjes en één Partybus. Kan alleen maar goed gaan. Alle kroegen had ik ondertussen wel gezien want geloof me, ik ben hier niet alleen om te feesten, maar je komt er gewoon niet onder uit! We eindigde weer eens in Homebar, waar je 4 stages hebt met verschillende genres. Wij vermaakten ons vooral bovenin waar je uitzicht hebt op Darling Harbour en de hiphop/R&B deuntjes je laten schudden.

Oke soms kijk ik even op van m'n telefoon om een bananenchipje te pakken en het prachtige landschap om me heen te bekijken dus vergeef me als ik wat haper in m'n teksten 🙈.

Wat heb ik op UltimateOz, Basecamp en Surfcamp na, nog meer gedaan?
Vooral heel veel geregeld, gegeten, gelachen en genoten. Geregeld? Zou je denken. Ja, ik heb bepaald niet stil gezeten. Heb een Medicare kaart aangevraagd voor gratis zorg in Australië. Heb twee RSA cursussen gedaan (voor het certificaat die je nodig hebt om alcohol te mogen serveren). En mag nu serveren in heel aussie. Ik heb trips geboekt voor m'n reizen. En nog veel meer.
Voordat ik Sydney ging verlaten moést ik absoluut nog de Blue Mountains zien. Je kan je niet voorstellen hoe groot dat is totdat je het ziet. Uitgestrekt berggebied tot zover als je kunt kijken. Met watervallen, stukjes regenwoud, inheemse vogels en vooral heel veel zon. 

En wat is het heerlijk om de toerist uit te hangen zeg! Lekker met je cameratje door het veel te dure en niet zo grote aquarium te lopen. Foto's maken op prachtige plekken alsof je alleen bent, terwijl er vaak toch zo'n 20 man staat te wachten tot je aan de kant gaat en zij foto's kunnen maken. Zitten genieten op diezelfde plekken en na 10 min van je plek getrokken worden omdat de trip doorgaat naar de volgende plek. Maar dat maakt je zeker niet minder genieten. Of ik nou op Miss Mcquaries looking point met uitzicht op Harbour Bridge en Sydney Opera House zit, in het raamkozijn van de Sydney Eye Tower of op een rots ergens in de Blue Mountains. Heb al meerdere keren gedacht: hier kan ik de hele dag wel zijn. We rijden nu bijna Barrington Tops in, waar we een wijnproeverij gaan doen boven op een berg. Ergens overnachten en morgenvroeg gaan we weer verder rijden naar Coffs Harbour. Lekker surfen!

That's it for now. Ik hoop dat jullie al m'n Facebookfoto's en m'n veel te lange snapchatstories nog een beetje trekken..

Dikke kus!
Marly

You Might Also Like

0 reacties

Marlonneke Kamoen. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Like us on Facebook